Lammas: Veličastje materinske ženskosti

lammas first harvestDanes, 8.8.2015, je Sonce stopilo na 15° Leva. Kolo Leta je točno na polovici med poletnim sončnim obratom in jesenskim enakonočjem. Ta trenutek v Letu so starodavni praznovali kot pomemben praznik. V keltski tradiciji se imenuje Lammas ali Lughnasadh. Je praznik žetve.

Duhovni pomen žetve

Žetev je notranji proces, ki v menstrualnem ciklu sledi polni Luni. Počutimo se izpolnjene, kajti rodile smo. Naše telo je omehčano, široko razprto, na ustnicah visi nasmešek, v očeh sijaj. Povsod vidimo povezave, med ljudmi, dogodki, stvarmi, vidimo vesoljno mrežo; vsi smo Eno, vse je povezano. Vidimo znamenja življenja. Naše telo počiva po velikem procesu ustvarjanja (rojevanja, ovuliranja, dela, ustvarjanja, gradnje…). Je kot prst, ki jo razrahljajo korenine; mehka, propustna, voljna (patriarhalno kmetijstvo poskuša isti učinek doseči s prekopavanjem in oranjem, toda s tem povzroči še večjo osiromašenost in trpljenje prsti). Žetev je, ko začutimo, da je nekaj dokončano, izpolnjeno. Ko začutimo, da ni več kaj dodati. Žetev je, ko je naše naročje prepolno semen in se le-ta usujejo po vetru, iščoč plodna tla, kjer bodo skalila v novem ciklu…

Obilje na ženski način

Čas žetve nas uči o zdravem odnosu do obilja. Če smo si dovolile v polnosti doživeti in izživeti prejšnje faze, znamo sprejeti dopolnjenost, ki jo prinaša Lammas. V notranjosti ne čutimo potrebe, da bi še dodajale, še hitele po opravkih, še dopolnjevale, celo začenjale nove stvari, ustvarjale načrte… Ne čutimo tiste kompulzivne potrebe po dejavnosti. Lammas nam podari popolno zadovoljstvo s tem, kar je bilo narejeno. Če preteklih faz nismo izživele ali pa imamo prav s fazo žetve neke blokade, se nam v tem času dogaja prav vse prej našteto. Okrepi se notranja preganjavica, potreba po živčnem delovanju, samo da se zapolni dan, da se zapolnijo misli, kajti v notranjosti ni obilnega jedra, ki bi nas hranilo. Strah nas je pogledati navznoter, kjer ni žetve, ki naj bi jo ustvarile, temveč je praznina. 

Lammas nas spodbuja, da razmišljamo o svojem odnosu do obilja in počitka. Ali si dovolimo počivati po porodu? Ali si dovolimo počitka po polni Luni, po ovulaciji, po dopolnjenem delu, po izpolnjeni nalogi? Kako dojemamo obilje? Kot našo rojstno pravico; nekaj, za kar moramo trdno garati; nekaj, kar nam lahko nudi le nekdo drug; nekaj nedosegljivega; nekaj kar dobimo na račun drugega, kar ne more biti dano vsem; nekaj, kar vključuje dobrobit vseh in vsega…? 

slika: Geraldine Andrew

slika: Geraldine Andrew

Lammas nas sooči z izzivom, da si dovolimo čutiti, da smo vredne obilja tudi, ko smo nedejavne. Tega nas na primer tako čudovito učijo živali. Moja muca Devi na primer nima nikakršne slabe vesti več kot polovico dneva spati. In ko se zbudi, brez slabe vesti in s polnim apetitom jé. 😉 Ženske potrebujemo veliko več počitka in (samo)negovanja, kot smo si to pripravljene priznati. Skozi zgodovino smo milijone in milijone let živele povsem drugačen ritem življenja. Svojo kreativnost smo izražale skozi upočasnjenost, mehkobo, čuječnost in intuitivnost materinstva. V norem multiopravilnem ritmu, ki spominja na vlakec smrti, živimo v primerjavi s svojo zgodovino le nekaj minut. To seveda ne pomeni, da bi morale tudi me postati samo in izključno mame in svojo ustvarjalnost izražati samo skozi materinstvo. Pomeni pa, da moramo upoštevati svoj naravni ritem in si omogočiti dovolj počitka, nege, čuječnosti, stika s svojim telesom. 

Lammas nas uči tudi o resničnem pomenu skupnosti. Poleg tega, da nas uči o pomenu samonegovanja, nas uči tudi o tem, kako lahko negujemo druge. Uči nas vezi z drugimi ljudmi (ki niso del naših družin), ki ne temeljijo le na denarju. Uči nas, kako deliti z drugimi ljudmi, kako podarjati, kako izmenjevati. Dandanes denarju pripisujemo vse prevelik pomen. Ne, da ni pomemben, toda opravljati je začel več nalog, kot jih v resnici zna. Kupujemo že praktično čisto vse in zaradi tega smo se močno oddaljili o zavesti Matere Zemlje in od resničnega pomena obilja. Ne izmenjujemo si več toliko pridelkov, ne pomagamo drug drugemu pri gradnji naših domov, ne čuvamo otrok drug drugega, ne hodimo k sestram kuhat kosilo po porodu, itd. Vse to lahko namreč kupimo z denarjem. S tem pa smo izgubili stik s sočlovekom. Najlažje se je skriti za denar in si vse priskrbeti z denarjem. Tako nam ni treba tkati tesnih in intimnih vezi s soljudmi, ni nam potrebno z ljudmi deliti svoje ranljivosti, svojih potreb, svojih omejitev. Denar nam daje občutek samozadostnosti, lažne neodvisnosti. S tem krepi naš ego, ki je prepričan, da vse zmore sam. Ženska duhovnost pa nam pomaga, da uvidimo, da nismo ločeni od drugih ljudi, drugih živih bitij, od okolja. Uči nas uvideti mrežnost. Stvarstvo je velik ekosistem – poln soodvisnosti, simbioz, sovplivanja. Denar nas s tem, ko nam kupi na videz čisto vse, ločuje od te ekološke duhovne izkušnje.

Ko nas z drugimi ljudmi povezujejo tesne in iskrene vezi, denar ni več nekaj, kar bi nas definiralo. Je koristen, toda z njim ne povezujemo občutkov svoje vrednosti, svoje uspešnosti. Tudi v obdobjih počitka in naravne, negovalne, koristne nedejavnosti, se počutimo obilno, če vemo, da smo delček mreže, soodvisni, in da je za nas vedno poskrbljeno. Včasih moramo zato premagati svoj strah in nekomu ponuditi svojo pomoč, podporo, uslugo, se premakniti iz cone udobja svojega ega. Podarjeno nam bo veliko darilo – darilo skupnosti. 

Zdravljenje nenaklonjenosti med ženskami

Lughnasadh, pri Slovanih praznik Boginje Žive, nas ženske povezuje z arhetipom Matere, Matere Zemlje, ki jo v Tarotu predstavlja Velika Arkana Cesarica. V obdobju, ki ga odpira Lammas, je za nas ženske najbolj naravno, da utelešamo ta arhetip, da se identificiramo z njim in da živimo njegovo energijo. Mnogim sodobnim ženskam je to velik izziv, saj materinstvo doživljajo kot šibkost in žrtvovanje, ne pa kot obilje in plodnost. Večina žensk povezuje vabilo Lammasa k počitku, orgazmičnem uživanju v svojih sadovih, opuščanju delovanja, kot grožnjo njihovi samostojnosti, neodvisnosti in povezanosti s sabo. V resnici takšno dojemanje ne bi moglo biti dlje od Resnice.

V patriarhalnem svetu smo bile naučene ženskost dojemati kot šibkost. Zato ne znamo zaznavati ženskosti kot močne. Moč se nam pogosto tudi upira, saj je edini model moči, ki je na voljo v naši družbi, patriarhalni model, ki temelji na nasilju, zatiranju, hierarhiji, zasužnjevanju. Ali pa sprejmemo patrirhalni model, v katerem je edina oblika moči zgoraj opisana moč in jo začnemo tudi same izvajati. 

Boginja Demetra - Mati Zemlja

Boginja Demetra – Mati Zemlja

Ko smo v močni identifikaciji s patriarhalno obliko moči (negativno moško obliko moči) – ko smo hčerke očetov, do žensk pogosto čutimo nenaklonjenost ali celo sovraštvo. Ženske nam preprosto gredo na živce. S svojo labilnostjo, čustvenostjo, neuravnovešenostjo. V hujših primerih pa ekstremne hčerke očetov druge ženske tudi aktivno zatirajo, zaničujejo, žalijo. Spoštujejo in cenijo “uspešne” moške, ki dosegajo, dosegajo, dosegajo, so intelektualno močni, ne podlegajo svoji ranljivosti ali ranljivosti drugih in izpeljejo stvari ne glede na vse. Hči očetov kot “večna deklica” pa zaničuje močne, asertivne, samouresničene ženske, saj jih imenuje “moške” in “neženstvene”. Prav tako spoštuje in občuduje moške, ne kot vzornike, temveč kot vodnike, kot edini vir avtoritete.

Lammas nas s poudarjenim arhetipom Matere uči sprejeti svojo materinskost (ne kot dobesedno materinstvo otrokom, lahko pa tudi to). Uči nas sprejemati potrebe svojega cikličnega ženskega telesa in svoje ciklične duše. Uči nas v polnosti sprejemati in spoštovati svoje “velike” (po patriarhalnih kapitalističnih merilih) potrebe po počitku, nedelovanju, (samo)negovanju. Uči nas, da ženskosti ne vidimo kot šibkost (tako nas je na ženskost naučil gledati patriarhat, saj je s svojo cikličnostjo in s tem radikalnostjo, transformativnostjo in resnicoljubnostjo ženskost ovira patriarhalnim, dosežkarskim, imperialističnim, kapitalističnim ambicijam), temveč kot izjemno moč. Moč magnetičnosti, izžarevanja, vsebovanja, pasivnosti, nošenja, negovanja. Moč, ki rojeva, največja moč v stvarstvu, veliko večja od moči “doseganja/delovanja” patriarhata. 

Ko sprejmemo ženskost, ko sprejmemo Mati Zemljo v sebi, tudi druge ženske začenjamo čutiti na povsem drugačen način. Ne doživljamo jih več kot tekmice/pasivke/nebogljenke/labilne, itd. Z novo pridobljeno vizijo mrežnosti in utelešanjem arhetipa Matere Zemlje jih doživljamo kot sestre, sebi enake, močne, ustvarjalne, edinstvene. Druga drugi smo zmožne pomagati in med seboj deliti ljubezen, ne strupenost. 

Partnerstvo: Kraljica in Kralj, ne več Princesa in Princ

Lammas preobraža tudi naša ustvarjalna partnerstva. Vsako partnerstvo je namreč po svojem bistvu ustvarjalno. Vsako partnerstvo naravno in nezavedno stremi k temu, da bi bilo ustvarjalno. Lammas nas uči pomembne transformacije partnerstva – iz romantičnega in strastnega v ustvarjalnega in plodnega

Bog in Boginja.

Bog in Boginja.

Maja, na praznik Beltane, praznujemo poroko Boga in Boginje. Ženska in moška energija, ki ju je vznemirila pomlad in sta v sebi začutila vrtinec ustvarjalne energije, združita svoji ustvarjalni energiji in ustvarita obilje. Ob Lammasu, ki je naslednja prelomna točka na Kolesu leta, je njuna ustvarjalnost že dobila materialno manifestacijo, njun ustvarjalni proces se je dovršil. Njuna ustvarjalna energija počiva, umika se. Ne umira, temveč počiva, se regenerira. Žanjeta svoje plodove, reflektirata, se povezujeta vsak s svojim kreativnim virom.

Ob Lammasu sta Kralj in Kraljica (v obdobju Lammasa vlada astrološko znamenje Lev). V času romantičnega vrtnica, močne sile, ki ji združi, sta Princ in Princesa. Hrepenita po združiti, enosti, ekstazi razlivanja drug v drugega in brisanja mej individualnosti. V času Lammasa dozorita. Vsak od njiju je globoko osrediščen v svojem poslanstvu, izvršuje svojo poklicanost. Ne hrepenita več po zlivanju v eno, od daleč drug drugega opazujeta pri delu in občudujeta moč in veličino samouresničenega poslanstva. Za občutek izpolnjenosti ne rabita besed in neprestane bližine, njun občutek povezanosti je zasidran globoko v njiju in ne zbledi tudi, ko vsak opravlja čisto svoje delo. 

Lammas nas uči tudi cikličnosti partnerstev. Tudi partnerstva imajo cikle Življenja-Smrti-Življenja, kot pravi Clarissa Pinkola Estés. Dobra partnerstva so tista, ki velikokrat umrejo in se velikokrat na novo rodijo, prerodijo. Ob Lammasu meditiramo o partnerstvu kot skupni izkušnji ustvarjalnosti, občutenju ustvarjalnih sil, ki nas povezujejo, a ne izničijo naših individualnih poslanstev, našega individualnega samouresničenja. 

Rdečešotorski zapisi o Lammasu iz preteklih let:

Zapis na spletni reviji Sensa: Sonce na vrhuncu moči – čas za osvobajanje, užitek in zaključevanje

O Boginji Živi, rusalkah in njihovih šamanskih obredih ter arhetipu Matere

Obredi in običaji ob Lammasu

O keltski Boginji Lammasa Tailtiu in žrtvovanju kot duhovnem procesu ob Lammasu

O obžalovanjih, slovesih, žetvah in ozimnicah ob Lammasu

© Ana Drevenšek

Uporaba besedila, delov besedila, povzetka besedila, koncepta besedila, izrazov in besednih zvez v besedilu brez navedbe avtorice in brez avtoričinega dovoljenja, je kršitev avtorskih pravic in je kaznovano. —-> Pravno obvestilo

Kako ti doživljaš energije visokega poletja, energije Lammasa? Kako doživljaš arhetip Matere, Mati Zemljo? Kaj ti predstavlja obilje? Kaj skupnost? Kakšen je tvoj odnos do počitka in samonegovanja, ki ga potrebujemo ženske? Kako doživljaš cikličnost partnerstva? Napiši v komentar!

PRIHAJAJOČI DOGODKI V RDEČEM ŠOTORU:

Zadnji krog v ciklu krogov materničnega petja: arhetip Temna Mati, petek, 14.8.2015 ob 17:30, prazna Luna, več informacij TUKAJ

Oddih Eliksir za dame v organizaciji Joga Vita z obredom Rdečega Šotora, 21.-23,8,2015, Pohorje, več informacij TUKAJ. 

Cikel Materinskih krogov od septembra do decembra 2015, več informacij TUKAJ. 

Sklop delavnic Menstrualni misteriji (I. Korenine & II. Cikličnost in transformativnost), 26.9. in 10.10. 2015, več informacij TUKAJ.

Sklop delavnic arhetipov svetle in temne ženskosti, 24.10. in 7.11. 2015, več informacij TUKAJ

Rdeči šotor je duhovna skupnost žensk, ki iščejo duhovni izraz skozi ženskost svojega zemeljskega telesa. Podeli ta članek z žensko, za katero čutiš, da ji bo pomagal do odkritja svoje notranje ženske moči ter jo odprl modrosti Rdečega šotora.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s