Žensko gibanje ali ženska skupnost – kako se je patriarhat polastil prebujenja žensk

Žensko gibanje je gibanje Svečenic, ki so predane obujanju ženske Moči. Materinstvo in negovalne aspekte vidijo le kot dele ženskosti, ne kot njene središčne aspekte. Žensko gibanje se osredotoča na rast in razvoj žensk skozi ženske faze življenja. Žensko gibanje zavrača "ženske vloge" in slepo igranje teh vlog, s pomanjkanjem refleksije. "Ženske vloge" - mati, ljubimka, žena, ustvarjalka - vidi kot katalizatorje rasti, obraze ženske, skozi katere lahko raste in ne kot vloge, ki naj jih ženska opravlja zato, da služi drugemu.

Žensko gibanje je gibanje Svečenic, ki so predane obujanju ženske Moči. Materinstvo in negovalne aspekte vidijo le kot dele ženskosti, ne kot njene središčne aspekte. Žensko gibanje se osredotoča na rast in razvoj žensk skozi ženske faze življenja. Žensko gibanje zavrača “ženske vloge” in slepo igranje teh vlog, s pomanjkanjem refleksije. “Ženske vloge” – mati, ljubimka, žena, ustvarjalka – vidi kot katalizatorje rasti, obraze ženske, skozi katere lahko raste in ne kot vloge, ki naj jih ženska opravlja zato, da služi drugemu.

Kje smo trenutno – Luna raste

Luna trenutno raste. Prvi krajec je že dopolnila, čez 4 dni pa bo polna. Lepo in izpolnjujoče je opazovati, kako vzbuja v nas plimovanje, prav tako kot ga povzroča morju. Plima in oseka. Naše telo, naše zamisli in ustvarjalnost, naša volja in moč, ranljivost in bojevitost, prizadevnost in ravnodušnost, nihajo z Luno. Rastejo in padajo. Se prikazujejo in izginjajo. In prebujajoče ženske se tega ne bojimo. Učimo se sprejemati mirovanje in tišino in upoštevati naraščajočo moč in sposobnost uvida.

Ne vloge, temveč izkušnje – temeljno načelo rasti

Eno izmed načel ženske duhovnosti je kreacija. To pomeni, da prodremo membrano primernosti in ubogljivosti okrog nas in se vržemo v cikel ustvarjanja in umiranja v svojih ženskih dušah. Spočnemo idejo, jo negujemo, razvijamo v sebi, hranimo s sabo – s svojo življenjsko energijo in močjo volje, tako kot hranimo otroka v svoji maternici, nato jo rodimo, z bolečino izpostavljanja svoje svete stvaritve svetu in ekstazo božanskosti njene edinstvenosti. Stvaritev nato dobi svoje življenje in gre svojo pot. Ne moremo je več nadzorovati. Lahko pa plešemo z njo.

 

Prodremo membrano primernosti in ubogljivosti okrog nas in se vržemo v cikel ustvarjanja in umiranja v svojih ženskih dušah...To je poslanstvo nas sodobnih žensk.

Prodremo membrano primernosti in ubogljivosti okrog nas in se vržemo v cikel ustvarjanja in umiranja v svojih ženskih dušah…To je poslanstvo nas sodobnih žensk.

Zelo pomembno se mi zdi, da sodobne ženske to svojo sposobnost ustvarjanja redno uporabljamo v svojem vsakdanjem in nevsakdanjem življenju. Pomembno je, da to mišico uporabljamo, jo treniramo. Tako se naučimo, da na primer naše materinstvo ni vloga, v kateri se izgubimo in služimo Drugemu, temveč še ena izkušnja, skozi katero se spoznavamo, rastemo.

To je zavesten pristop, ki nam omogoča rast. Vsako stvar v življenju se odločimo dojeti kot izkušnjo, skozi katero bomo spremenjene in skozi katero se bomo naučile nečesa novega o sebi. Ne sprejemamo več vlog, ne tistih vsiljenih od družbe, niti tistih, ki nam jih vsiljuje naša notranjost ali naš ego. Odločimo se, da se opazujemo, ne glede na vse. Zavest je naša najvišja vrednota.

rdeči šotor vizitkaRdeči Šotor je moja alkimijska posoda. Skozi tkanje njegovih niti, vezenje njegovih vzorcev, zgodb, izkušenj, sem sama preobražena, spremenjena. Ko svojo rojenost (to besedo sem si izmislila, pomeni pa “nekaj, kar rodiš”) podarim svetu, dobim od sveta odgovor. Ko dam, sprejmem. Ko spregovorim, dobim odgovor. Vedno. In ta odgovor Vesolja me preobraža, spreminja in mi kaže dele sebe, ki jih prej nisem poznala.

Zame je moje delo odgovornost, moja intimna komunikacija s svetom. Moj tango s svetom.

Pomembno je delovati. Pomembno je odločiti se in stopiti na plesišče. Poiskati soplesalca. Preizkusiti se v svoji odzivnosti in sposobnosti sinergije. Dovoliti, da nas soplesalec preseneča, nas gane, da se vanj zaljubimo… Če tega ne storimo, ženske, ne bomo nikoli v polnosti izkusile svoje ženskosti, katere temeljni element je kreativni cikel.

Kreativni cikel vsebuje obdobja ustvarjanja in počitka. Tega se ne smemo ustrašiti. To kulturo moramo zopet obuditi.

Ljudje se na splošno bojimo kreativnega cikla, ker vsebuje tudi obdobje ničnosti. To je čas počitka, ko se naš kreativni organizem regenerira, vsrkava navdih, energijo in ganjenost, jih prebavlja, se hrani z njimi, da bo lahko začel z novim kreativnim ciklom. V sodobni družbi smo pod pritiskom neprestane produktivnosti in ekstravertiranosti in zato se počutimo najmileje rečeno neudobno, ko naše telo in duša v določenih obdobjih nista enako odzivna.

Na Rdečem Šotoru že dolgo nisem nič zapisala, čeprav sem si obljubila, da bom pisala za vsako Lunino meno. Obljubila pa sem si še nekaj pomembnejšega:

Nikoli ne bom “proizvajala”. Samo “rojevala”. Raje se prepustim tišini, kot prisiljenemu delovanju.

Pravkar se vračam iz obdobja tišine (kar ste verjetno opazile 😉 ), saj sem kar nekajkrat stopila na plesišče in sem po strastnem plesu nekaj časa meditirala o izkušnji in o tem, kaj me je naučila. Ob tej priložnosti bi vam rada predstavila nekaj plesov Rdečega Šotora.

Rdeči Šotor FB

Rdeči Šotor lahko spremljate na FB, kjer vsak dan raziskujemo ženskost skozi navdihujoče podobe, misli in pogovore. Tam so tudi fotografije z dogodkov Rdečega Šotora. Vabljene, da obiščete stran, tukaj.

predavanje dr. Romane Ercegović

predavanje dr. Romane Ercegović

Predavanje dr. Romane Ercegović: Svetost ravnovesja med ženskimi in moškimi energijami v umetnosti starodavnih kultur (11.6.2014)

Romana Ercegović, igralka v obrednem gledališču in raziskovalka starodavnih umetnosti, je predavala o svetosti ravnovesja med ženskimi in moškimi energijami v umetnosti starodavnih kultur. Predavanje nas je popeljalo na globoko potovanje po sebi in po naši kolektivni globini…črpalo je iz resnične izkušnje, iz notranjih transformacij, ki jih je Romana izkusila med svojim raziskovanjem starodavnih kultur in zato je bilo močno, odpiralo je pozabljena zavedanja…. Izkušnja prebudi izkušnjo…

Več slik si lahko ogledate tukaj.

ženski krog na delavnici "Energetska nosečnost"

ženski krog na delavnici “Energetska nosečnost”

Delavnica “Energetska nosečnost” (14.6.2014)

Na delavnici Energetska nosečnost smo najprej spoznale, kateremu osnovnemu tipu spadamo: fizičnemu, čustvenemu ali mentalnemu. S pomočjo tega orodja smo spoznavale, kako se na nosečnost, porod in materinstvo odzivajo posebni tipi in kakšna je najustreznejša priprava na porod in materinstvo za vsakega od njih.

Več slik si lahko ogledate tukaj.

ženski krog na obredno-meditativni delavnici

ženski krog na obredno-meditativni delavnici

Obredno-meditativna delavnica “Arhetipi temne ženskosti” (27.6.2014)

27. 6. 2014 je nastopila prazna Luna – prazna Luna v Raku. Prazna Luna je čas počitka, prekinitve cikla za umik, regeneracijo in preobrazbo. Ob prazni Luni so v naših Dušah močneje prisotni in aktivirani arhetipi temne ženskosti. To so arhetipi, ki predstavljajo tudi življenjska obdobja ženske po Materi. Ženske imamo vsako prazno Luno in ob vsaki menstrualni krvavitvi edinstveno možnost, da se povežemo z modrostjo modrejših, starejših, bolj starodavnih. Takrat se namreč za nas meje med svetovi odprejo in črpamo lahko iz starodavne modrosti naših maternic. Prav to smo naredile na delavnici. Skozi ritual smo se povezale s svojo maternico, ki nas je vodila na potovanju po svoji Duši. Na potovanju smo se srečale s 7 arhetipi temne ženskosti, 7 temnimi Boginjami – Babica, Amazonka, Matriarhinja, Svečenica, Čarovnica, Modra Ženska in Temna Mati, ki so se nam predstavile. Skozi delavnico smo se naučile prepoznavati te arhetipe v svojem življenju, jih v polnosti aktivirati in jim dopustiti njihov razcvet.

Več slik lahko vidite tukaj.

Svečenice boginje Inane. slika: Emily Balivet

Svečenice boginje Inane. slika: Emily Balivet

Žensko gibanje ali ženska skupnost – kako se je patriarhat polastil prebujenja žensk

Ko so se sodobne ženske prebudile in se začele boriti za svoje pravice, se je njihovo prebujenje imenovalo “žensko gibanje” (women’s movement). Nato je skozi leta, ko se je družba bolj navadila nanj, postalo “ženska skupnost” (women’s community). Mary Daly, ameriška feministka, pravi, da je ta skrivnostna sprememba izrazov posledica patriarhalnega vmešavanja v žensko prebujanje

Vprašati se moramo namreč: Kaj mi sporoča beseda “gibanje”? Kaj mi sporoča beseda “skupnost”? Beseda gibanje nakazuje na razvoj, rast, spreminjanje in samostojnost. Beseda skupnost pa nakazuje na zaprto in negibljivo skupino, ki se ukvarja s preživetvenimi dejavnostmi

Ko je patriarhalna družba žensko gibanje začela imenovati ženska skupnost, je s tem na nezavedni ravni sporočala, da so prebujene ženske, ki se povezujejo v skupine, le skupnost. Skupnost žensk, ki se združuje zaradi skupnih interesov, nato pa se vrne k svojim družinam, možem, kjer je njihovo osnovno mesto. “Ženska skupnost” zveni kot dejavnost za prosti čas, ležerna, neobremenjena, namenjena sprostitvi, da se ženske nato vrnejo nazaj k svojim obveznostim – skrbi za moške in njihovi instituciji družine

Če "vlogo" zamenjamo za "izkušnjo", postanemo Svečenice.

Če “vlogo” zamenjamo za “izkušnjo”, postanemo Svečenice.

Rdeči šotor – kraj za oddih izmozgane ženske ali alkimijska posoda ženske duhovne rasti?

Ko sem prebrala knjigo Rdeči šotor avtorice Anite Diamant, me je knjiga nahranila z naravnim, sočnim, nefrustriranim pripovedovanjem o ženski spolnosti, nosečnosti, rojevanju, dojenju, materinskosti. Način avtoričinega pripovedovanja v vse te ženske izkušnje vnese svežino, po kateri hrepenimo v patriarhalni družbi kronične izmozganosti. Vendar sem bila nad knjigo tudi malo razočarana. 

V zgodbi je omenjena Dinina (glavna junakinja) babica, ki je svečenica v templju. Z navdušenjem sem pričakovala poglobitev v njeno svečeniško delo, vendar je ostala samo omenjena, o svečeništvu ne izvemo ničesar več.

Ta knjiga je bila povod velikega gibanja rdečih šotorov po vsem svetu. Vse bolj mi je jasno, da je to gibanje “ženske skupnosti” in ne “ženskega gibanja”. 

Maly Daly, že omenjena feministka, pravi, da je stroga do svojih sester in da od njih zahteva “cerebration” (izpeljano iz angelške besede celebration=praznovanje in cerebral=možganski). Razloži namreč, da moramo ženske iz svojih duš izgnati patriarhalne demone, ki nas omejujejo in potlačujejo. Čaka nas torej delo, ne počitek. PraznoLunski počitek je vsekakor tradicija, ki jo moramo ženske vzeti nazaj, saj potrebujemo počitek, bolj kot kdajkoli, vendar je osrednje poslanstvo našega gibanja, da ga iz skupnosti zopet spremenimo v gibanje. Čaka nas rast, spreminjanje paradigem v svojih dušah in v družbenih odnosih, čaka nas tako notranja kot zunanja preobrazba.

Ta proces zahteva potopitev vase, v svojo Dušo. Zahteva dušno potovanje, ki ga moramo nato materializirati kot naše delo, ritual, umetniško delo. 

Voda je element Svečenice. Predstavlja dušno potovanje, globine, očiščenje v duhu in preobrazbo. To je naše resnično poslanstvo, če pogledamo dovolj globoko vase.

Voda je element Svečenice. Predstavlja dušno potovanje, globine, očiščenje v duhu in preobrazbo. To je naše resnično poslanstvo, če pogledamo dovolj globoko vase.

Če se ženske odpovemo neverjetni šamanski sposobnosti svoje duše in se zadovoljimo z negovalno “vlogo”, sprejmemo patriarhalno redukcijo ženskega gibanja v žensko skupnost. Svoje prebujenje označimo kot razvedrilo v prostem času in ne kot duhovno in zgodovinsko pomembno dejanje. Svoj notranji razvoj (za katerega Jung pravi, da je naša najpomembnejša naloga v življenju) označimo za drugotnega pomena, pred vsemi “vlogami” v našem življenju.

Tega ne moremo dopustiti. Ko odkrijemo v svoji duši nekaj novega, novo Resnico, ne moremo dopustiti, da bi nam zunanja institucija to odvzela in začela interpretirati naše izkustvo kot del svoje dogme. To je premeten način kraje naše moči. Ženske se moramo naučiti braniti naše meje in “avtorske pravice” naših dušnih potovanj in ženskih misterijev.

Ana Drevenšek

Kako ti doživljaš žensko gibanje? Si kdaj občutila odpor do gibanja za opolnomočenje žensk Zakaj? Si kdaj izkusila, da ti je predstavnik kakršnekoli institucije interpretiral področja tvojega, ženskega doživljanja (bodisi telesnega, duševnega, duhovnega)? Kako se spopadaš s patriarhalnim odnosom do žensk, ženskosti? Napiši v komentar in pomagaj tudi drugim ženskam do modrosti!

Rdeči šotor je duhovna skupnost žensk, ki iščejo duhovni izraz skozi ženskost svojega zemeljskega telesa. Podeli ta članek z žensko, za katero čutiš, da ji bo pomagal do odkritja svoje notranje ženske moči ter jo odprl modrosti Rdečega šotora.

Reši anketo o menstrualnem ciklu in pomagaj Rdečemu šotoru pri ozaveščanju o menstrualnem ciklu! Cenim tvoj čas in tvoj trud!

Advertisements

9 thoughts on “Žensko gibanje ali ženska skupnost – kako se je patriarhat polastil prebujenja žensk

  1. Pozdravljena!

    Tako zelo se strinjam s tabo. Pred slabima dvema letoma se mi je v življenju zgodila zelo velika sprememba, ki je načela moje zdravje in mojo duševno stabilnost. Bilo mi je jasno, da je prvo posledica drugega in začela sem iskati način, da si pomagam. Bolj ko sem iskala, bolj sem začela ugotavljati, da mi pomaga nek ženski pristop. To je bilo zame nekaj, kar mi je bilo celo življenje dokaj tuje. Nikoli nisem bila posebno ženstvena in nikoli nisem bila ponosna na to, da sem ženska.Nikoli nisem izkoriščala svojih ženskih potencialov, ker so bili v družbi označeni z nekim prikritim, subtilnim, negativnim podtonom. Zdaj pa sem začela ugotavljati, da mi edino ženski pristop lahko pomaga najti svoje ravnovesje. Delavnica ob prazni luni, ki sem se je udeležila, je bila zame, kot da bi se vrnila domov in hkrati začetek neke prave poti, ki me že dolgo čaka in jaz njo. Kako zelo potrebujem in kako zelo dobro dene ženska duhovnost. Tako drugačna je od moške, topla, nežna, prijazna, ljubeča, vseobjemajoča… Tako zelo se veselim te poti.

    Objem in hvala!
    Lea

  2. Kar se tiče debate o ženskem gibanju ali celo feminizmu, moram priznati, da me vedno navda z mešanimi občutki oziroma me besede puščajo z grenkim priokusom. Namreč, intuitivno, imam občutek, da je feminizem dojet preveč moško, ker razmišljam v slikah in barvah, ob tem vidim prizore žensk s transparenti, ki kričijo in nekaj zahtevajo, hkrati pa mi je jasno, da je to moški način. Glede na to, da sam nisem izkusila diskriminacije, mi je ljubši način ta, ki se ga me polaščamo. Namreč spoznale smo, da smo preveč moško delovale in kot je Lea zgoraj napisala, tega nam ni treba. Žal smo bile tako vzgojene, sprejele ta moški način kot pravi, ampak zdaj je čas za drugačno delovanje. Všeč mi je, da smo spoznale, da moramo začeti pri sebi in se najprej spoznati, uravnovesiti, nato pa iti v akcijo, če je potrebno. Tudi zato, ko sem prebrala razliko med ženskim gibanjem in žensko skupnostjo, mi je trenutno bližje beseda skupnost, saj se mi zdi, da se v besedi gibanje skriva nekdo-proti nekomu, tj. ženske proti moškim, v besedi skupnost pa je sočutje, medsebojna pomoč skupna kreativnost ŽENSK in o moških sploh ni govora. Kot lahko iz izkušenj povem, tak način tudi doma nekako bolj deluje, če ne grem v akcijo in takoj proti mojemu moškemu, če mi kaj ne diši, ampak nekako z meditacijo, s povezovanjem s samo sabo spoznam ali mi je njegov predlog všeč ali ne, potem se nekako samo razplete tako kot sem že v začetku želela.

    Pozdravčke!
    Barbara

    • Barbara, hvala za odgovor! Popolnoma te razumem. 🙂 Tudi sama sem dolgo tako čutila glede feminizma in ta beseda mi še zdaj pušča mešane občutke, saj vsebuje veliko stvari, s katerimi se bodisi ne strinjam, bodisi niso moj način delovanja…
      Po drugi strani pa, če feminizem očistimo prizvokov ali intepretacij, ki so zgrešile žensko energijo, je feminizem gibanje, naklonjeno ženski, ki časti žensko, ki se navdušuje nad žensko i se bori za priznanje njenih drugačnosti. Če pogledamo zgodovino ženskosti in grozote, ki so bile proti njej storjene, bojevniški odziv ni nepričakovan ali čuden. Konec koncev je bojevništvo tudi pomemben element ženskosti – uteleša ga Amazonka… Tudi Divja Ženska, Volkulja je bojevita, zaščitniška, zna postaviti meje in izgnati demone…
      Po drugi strani, beseda gibanje ne nasprotuje moškim, niti slučajno, preprosto ne sprejema več statične vloge. To ni gibanje v smislu političnega gibanja ampak gibanje kot gibljivost, mobilnost… besede imajo žal toliko patriarhalnih prizvokov – prav o tem govori omenjena Mary Daly – in ujamemo se v te zanke…
      Končno, skupnost je tudi meni ljuba – ljudje skupnost potrebujemo, vendar je skupnost lahko tudi past za ustavitev rasti… Skupnost lahko postane druženje brez višjega namena. Seveda je igrivost, sproščenost, lahkotnost, neobremenjenost pomembna, vendar jih moramo odmeriti, znati se osredotočiti na bistvo.
      Upam, da sem bila razumljiva v tem komentarju… še vedno me prevevajo vtisi te teme in jih še nisem povsem uredila… mogoče se vrnem nazaj na te komentarje, ko bom bolje ubesedila…
      Močen objem obema,
      Ana

      • Ana, zelo razumljivo si tole napisala, hvala! Sama še poskušam razumet določeno terminologijo, ki pa sem jo pravzaprav malo zanemarila, saj se mi zdi, da se vso življenje ukvarjam z nekimi mentalnimi stvarmi in morda pa se je treba malo ustavit in se ne trudit popredalčkat in razumet vse stvari… Napisala sem en delček celote, ki se mi je utrnil v tistem trenutku, je pa seveda vidikov ogromno… In ja, poglej, spet se je pojavila Amazonka, ki je tako ne sprejemam 🙂 Hvala, hvala!

    • Hvala za tvoj poged, Barbara! Tudi jaz imam podobne občutke glede feminizma. Čeprav mi bojevitost ni tuja, se mi vedno bolj dozdeva, da to ni pravi odgovor in da to ni prava moč. Mislim, da je prava moč v tem, da si mirno vzameš to, kar ti pripada. Drugim, ki te ne razumejo, pa predstaviš, pokažeš zgled, dosežeš svoj namen, ne frontalno, ampak s spretno mehkobo, razumevanjem, globino in modrostjo. Tako kot zemlja, ki vzame vase vse, ne glede na to ali je dobro ali slabo, na koncu zmaga ona, prej ali slej… Tako se mi zdi, čeprav pogosto tega sama ne zmorem in se bojevito postavim po robu, a navadno to ne privede do meni ljubega rezultata, ali pa me ogromno stane (izčrpa, poškoduje, boli)…
      En velik zemeljski objem!

      • Dragi ženski, tudi če pozabimo, nam Boginja vedno pošlje znamenje in to se je tudi danes zgodilo. 🙂 V knjigi, ki jo trenutno berem, sem prebrala tole (in moram podeliti z vama):
        “V nekaterih novodobnih in celo feminističnih krogih je postalo modno omalovaževati pomen protestov in upora, s trditvijo, da “to, čemur se upiramo, vztraja”. To je morda res, ko govorimo o svojih čustvih in poželenjih, vendar je nesmiselno, kadar to apliciramo na politično sfero, kjer tisto, čemur se ne upremo, neovirano vztraja.” Starhawk
        Podobno misel sem zasledila že nekaj časa nazaj v knjigi Smaragdna pot (Vili Ravnjak), ki sem jo le bežno odprla na enem obisku in naletela na poglavje o razliki med osebno in kolektivno sfero. Na osebni sferi definitivno deluje načelo, da se moramo osredotočiti na tisto, za kar želimo, da raste in ignorirati tisto, za kar želimo, da izgine. Na kolektivni ravni (kar vključuje tudi politično sfero, pa tudi druge), pa to načelo ne deluje – na tej ravni se je potrebno upreti stvarem, za katere želimo, da izginejo, s hkratnim krepljenjem tega, za kar želimo, da raste.
        Tudi Starhawk je čarovnica in tudi ona besede “feminizem” ne uporablja v smislu, kot ga poznamo me. Pravi celo, da so feministična gibanja proti uporu/protestu (obratno od tega, kar smo se me pogovarjale), torej feministična gibanja razume kot gibanja ženske duhovnosti, kjer se tudi sama giblje. Beseda sama je subjektivna, odvisno od tega, kdo jo uporablja…
        Ja, na kolektivni ravni moramo ženske aktivirati arhetip Amazonke…zdaj je čas bolj kot kdajkoli. Na individualni ravni pa se seveda moramo poglabljati v magnetično naravo ženskosti, v tišino, temo, sprejemljivost, ki so globoko transformativne. Iz tega izvira tudi črpamo moč za amazonskost na kolektivni ravni…
        Hvala vama dragi ženski za vajine komentarje – res ne morem povedati, koliko mi pomenijo. Tako sem vesela, da se odpirajo debate, da smo žive, si izmenjujemo mnenja, da premikamo stvari… naj se naši pogovori razcvetijo!
        Objem,
        Ana

  3. To imaš pa prav. Na politični ravni najbrž celo najbolje uspevajo in se ohranjajo področja, ki so ignorirana od večine in vzdrževana s strani posameznikov, ki imajo od tega interes. Politika ni moje področje in zato slabše poznam njene mehanizme in o njih sploh zelo redko razmišljam. Najbrž tudi jaz nisem tako blizu amazonki, ki pa ima svojo pomembno vlogo v družbi. Hvala! Odlična razlaga!
    Objem!
    Lea

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s