Luna počiva: Bodi kot voda

Vodne boginje

Voda je prišla iz nebes zato,
da iz vsega nečistega sprala umazanijo.
Bog, ki je prečistil onesnaženo vodo,
je nedvomno najbolj svet in čist!
Ko je voda premagala nečistost
in postala tako umazana,
da je čutila več niso marala,
jo je Bog vzel nazaj v Ocean čistosti,
da bi se lahko milostno očistila vseh klic v Vodi vseh voda.
Naslednje leto se je voda vrnila na zemljo
in za seboj spet vlekla dolgo in čisto obleko.
“Kje si bila?” jo je vprašala zemlj.
“V oceanu dobrote in čistosti.
Od tu sem se vrnila zelo umazana,
v oceanu pa sem se očistila.
Zopet sem si nadela častno oblačilo in se vrnila.
Pridite vsi nečisti,
moja narava se je navzela Božje nravi.
Sprejela bom vso vašo umazanijo,
in vam nudila novo čistost,
še do hudiča bom angelska.
Ko bom spet onesnažena,
se bom vrnila v nebo, k Izviru čistosti.
S sebe bom snela umazano obleko
in On mi bo znova dal novo častno oblačilo.
Vse to je Njegovo delo, jaz Ga samo ubogam.
On, ki skrbi za lepoto sveta,
je Gospod in Stvarnik vesolja.

Če naše nečistosti ne bi obstajale,
voda ne bi imela tega zanosa.
Nekje ukrade kup zlatnikov,
nato pa steče v vse smeri
ter kriči: “Kje je kdo, ki nima denarja?”
Zaliva rastline, ki jo potrebujejo
ter umiva obraze umazanih.
Prevrača nemočne ladje na razburkanem morju.
V njej se skriva na sto tisoče zdravil,
zdravil za vse mogoče stvari.
Vsak biser v školjki  in vsako seme
jo potrebujeta kot svojstveno lekarno.
Zemeljskim sirotam nudi hranljivost,
priteče do vseh, ki so presušeni in zasužnjeni.
Ko ni več takšna, kot je bila na začetku poti,
postane motna in rjava; zastrupljena,
tako kot smo zastrupljeni mi na zemlji.
Nato Boga poprosi za pomoč – 
Njegova veličina je zares izjemna!
Voda se vzdigne, rekoč:
“O Bog! Vse, kar si mi dal, sem razdala,
pred Teboj stojim praznih rok, kot berač.
Vse premoženje sem razdelila med čiste in nečiste.
O, Kralj, dajalec vseh dobrin, mi lahko daš še kaj?”
Bog reče oblaku: “Nesi to vodo tja, kamor je treba.
In ti, sonce, potegni jo v višave, bliže sebi.”
Bog jo po različnih poteh
pelje k neskončnemu oceanu.

Vodo omenjam zato,
ker je tak tudi duh svetnikov;
ta lahko prečisti tvojo umazanijo.
Ko se onesnaži zaradi ljudske umazanije,
se vrne v nebesa k Njemu, ki je Izvir čistosti.
Ko znova svež spet zdrvi na zemljo,
za njim ostaja le bela sled čistih oblačil.
Ko se to zgodi, tudi sam zapade uroku umazanije
ter se želi znova vrniti v nebesa:
“Prenovi nas! Bobni iz tvojega svetišča
naj oznanijo začetek potovanja!”
Ko je telo posvečeno molitvi,
se duh odpravi na potovanje.
Ko se duh vrne, je prežet z mirom.
V taki molitvi ni nikomur treba opravljati obredov
ali skrbeti za uresničevanje želja.

Zgodba o vodi je posrednik,
zaradi lažjega razumevanja.
Brez tovrstne prispodobe
ne more nihče spoznati ognja.
Vroča kopel takšne zgodbe je nadvse potrebna,
da bi tvoje telo prišlo v stik z ognjem.
Ker ne moreš stopiti neposredno v ogenj – 
tako kot Abraham – 
je vroča kopel tvoj prerok in voda tvoje vodilo.

Resnična sitost pride od Boga,
in vendar tisti, ki jih zemlja preveč čvrsto veže nase,
ne bodo mogli biti utešeni brez kruha.
Resnična hvaležnost
je lahko namenjena samo Bogu,
in vendar ljudje ne znajo najti pretanjene lepote,
če ne stopijo v zeleneči vrt.
Če bi na telo gledal samo kot na posrednika,
bi iz tvojih prsi posvetila luna brez koprene,
kot pri Mojzesu.
Lastnosti vode so priča temu,
da je njegova notranja nrav polna Božje milosti.

Rumi 

Katsushika Hokusai: Val Kanagawa

上善若水。
水善利萬物而不爭,處眾人之所惡,故幾於道。
居善地,心善淵,與善仁,言善信,正善治,事善能,動善時。
夫唯不爭,故無尤。

Najvišje dobro je podobno vodi.
Dobrota vode
koristi desettisočerim bitjem in ne tekmuje.
Prebiva na mestih, ki jih vsa človeška bitja sovražijo.
Zato je podobna Dau.

V dobrem življenju je zemlja,
v dobrem srcu je globina,
v dobrih odnosih je človeštvo,
v dobrem govoru je iskrenost,
v dobrem vladanju je dobro vodenje,
v dobrem opravljanju poslov je sposobnost,
v dobrem delovanju je usklajenost.

Če ni tekmovalnosti, ni nihče kriv.

Lao zi: Dao de jing 8

Voda prebiva na mestih, ki jih človeška bitja sovražijo.
Na tleh, na najnižjih mestih.
slika: bergspot.com

  • “Kot voda, lahko človek, ki je šibek in mehak vedno da, ne da bi pričakoval karkoli v zameno. Osebne interese poniža na nizko mesto in povzdigne nesebičnost na najvišje mesto.”
  • “Odnos šibkosti in mehkosti ustvarja visoko raven vzdržljivosti in vztrajnosti. Ko stvari niso več pod našim nadzorom, obstaja samo ena pot: biti potrpežljiv in dovoliti življenju, da preizkusi našo voljo, značaj in vzdržljivost. 
  • “Biti šibek in mehak dopušča človeku zaobjeti sprejemanje in strpnost. Z odprtim umom in dobrim srcem se lahko človek sooči z razhajanji in razreši konflikte.”
  • “V položaju šibkosti in mehkosti lahko človek tekmuje, ne da bi se bojeval in nežno doseže uspeh. V situaciji tekmovanja se mora človek vprašati: Kdo je tekmec? Koga želim premagati? Središče pozornosti ne sme biti zmagati ali izgubiti, temveč človekov um in čustveno stanje. Na koncu človek spozna, da je resnični tekmec on sam in da mora premagati lastne destruktivne misli in občutke.
  • “Ko je mehak in šibek, človek uspeha ne definira kot bogstvo, moč in status, temveč kot dosežek v Dau. Za daoiste je končno zmagoslavje nadzor nad mislimi in delovanja ob pravem času.

Zeng Liyan

Rdeči šotor je duhovna skupnost žensk, ki iščejo duhovni izraz skozi ženskost svojega zemeljskega telesa. Podeli ta članek z žensko, za katero čutiš, da ji bo pomagal do odkritja svoje notranje ženske moči ter jo odprl modrosti Rdečega šotora.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s