Partnerstvo med nosečnostjo in porodom

doulaDanes je polna Luna, v znamenju Bika. Bik je znamenje materialnega obilja, trdnosti v materialnem svetu, znamenje družine in čvrstega družinskega življenja, uživanja v fizičnem obstoju.

Zato bomo danes govorili o stvarjenju družine. Le-to namreč dandanes ni dovolj čaščeno, saj spočetje in rojstvo otroka razumemo preveč biološko in tehnološko. Prav tako bomo govorili o izjemnih preobrazbah, ki jih med nosečnostjo in porodom doživlja ženska, moški in njun odnos.

Osho je o materinstvu povedal tole:

“Ko oseba globoko meditira in se razsvetli, postane mati. Buda je bolj podoben materi kot očetu. Krščanska asociacija na besedo oče ni najbolj relevantna, niti lepa. Klicati oče Božansko zveni malo mačistično. Če obstaja Bog, je lahko le mati, ne oče. Oče je nekaj zelo institucionalnega. V naravi oče kot tak ne obstaja. Če vprašaš kakšnega lingvista, ti bo povedal, da je beseda stric starejša kot beseda oče. Strici so obstajali prej, saj nihče ni vedel, kdo je oče. Institucija očeta se je v človekovem življenju pojavila, ko se je vzpostavila zasebna lastnina. Je zelo krhka in lahko vsak čas izgine. Družba se spreminja in ta institucija lahko izgine kot so izginile že mnoge druge. Vendar bo mati ostala, ker je naravna.

Kot je povedal Osho, v daljni preteklosti, pred pojavom institucionalne civilizacije, kot jo poznamo danes, vloga očeta ni bila tako pomembna, saj odnos med moškim in žensko morda ni bil tako tesen kot danes. Odnos je bil bolj razrahljan in je imel čisto drugačne primesi, kot jih ima danes. Tudi otrok, ki se je takrat rodil, je bil otrok vse skupnosti, vsi otroci so bili njegovi bratje in sestre, vse ženske njegove mame, vsi moški strici itd. Skupnost je bila osnovna celica in ne družina, tako kot danes.

Mati je po drugi strani čaščena že od nekdaj. Prva božanstva so bila ženska božanstva, Božanske Matere, boginje plodnosti. Ljudje so častili Veliko Mater – prosili so jo za obilje, za plodnost Narave, hvaležni so ji bili, da jih preskrbuje in jim s svojo radodarnostjo omogoča preživetje in tudi užitek, srečo. Sposobnost Narave, Zemlje in Ženske ustvarjati življenje je bila ena izmed prvih stvari, ki so se ji ljudje čudili ter jo zato častili kot nadnaravno, božansko sposobnost in moč.

menstruation goddessKipci božanskih žensk, kot je tale, so bili prvi izrazi čaščenja božanstva in najdeni so bili po vsem svetu. Obilno žensko telo, ki ima sposobnost ustvarjanja in rojevanja otroka, je bilo za starodavne ljudi nekaj čarobnega, božanskega, nadnaravnega, podoba, ki so jo častili.

Dandanes je božanska dimenzija ženskosti in ženske sposobnosti ustvarjanja in rojevanja življenja prezrta. Ljudje smo pozabili, kako častiti božansko. Ne znamo se več čuditi čudežnosti življenja in izgubili smo stik z izvorom. Zato nam je neprijetno moliti, sodelovati v obredu, meditirati, plesati, ustvarjati … Nerodno nam je, ker ne poznamo več poti do Božanskega in ker v naši psihi arhetipi čaščenja niso aktivirani zaradi tehnološkega “napredka” naše družbe.

Ta “napredek” nas je osiromašil za ključen element življenja, za ključ do skrivnosti življenja. Predvsem pa človeško življenje ni več svet, temveč je le posledica srečanja spermija in jajčeca ter posledično razmnoževanje celic. Nosečnost in porod sta biološka procesa, ki pa ju moramo nadrobno medicinsko in tehnološko nadzorovati, da nam ne “uideta izpod nadzora” (zaradi česar se je razbohotila uporaba medicinskih in tehnoloških intervencij med porodom), materinstvo pa je vloga, s katero naj se vsaka mama sooča sama, saj je to izključno njena stvar. Materinstva ne častimo več, v njem ne vidimo več božanske iskre, čudežnosti kreacije. Predvsem pa je zmotno in zelo škodljivo prepričanje, da smo ženske materinske po naravi. Vsekakor imamo ženske naravno nagnjenost k materinskem vedenju, ne le do otrok, temveč do ljudi in sveta na splošno, vendar biti mati človeškemu otroku zahteva zavestno odločitev brezpogojno ljubiti, zavestno odločitev osebnostno in duhovno rasti, da lahko sprejmeš drugost in drugačnost otroka in zavestno odločitev dati vse od sebe, da sebi in otroku omogočiš najboljše bivanje na Zemlji, kot je le v tvoji moči. Zaradi vseh teh zavestnih odločitev, ki jim mora sprejeti ženska in zaradi vseh velikih sprememb, ki jih te odločitve prinesejo v njeno življenje, materinstva ne moremo razumeti kot zgolj biološki, nagonski dogodek in proces, temveč kot izraz notranje, duhovne moči, brezpogojne ljubezni in veličine.

Zaradi temeljnih sprememb, ki nam jih je prinesel tehnološki napredek, se je korenito spremenila naša družba in v celoti preobrazil naš sistem medsebojnih odnosov. Sodobni ljudje smo prikrajšani za mnoge dobrodejne vrednote in običaje, ki so jih gojili starodavni ljudje (obredje, čaščenje, povezanost v skupnosti itd), sodobnost pa nam je prinesla tudi druge spremembe, ki nosijo za nas pomembne lekcije in katerih namen je naša duhovna rast. Ena izmed teh sprememb je pojav intimnejšega partnerstva.

V današnjem času si partnerja izberemo sami, samo na podlagi naših lastnih vrednot, naše osebnosti, naše osebne poti. Ničesar in nikogar ni, ki bi nam zares lahko stal na poti pri izbiri in odnosu s partnerjem (seveda še vedno obstajajo pritiski s strani družine in družbe, vendar ti pritiski niso institucionalizirani in če se zanje ne menimo, ne kršimo nobenega zakona, kar je morda bilo v veljavi v preteklosti).

sacred sexualityIntimno partnerstvo je prineslo popolnoma novo paradigmo odnosa med dvema človekoma. Odnos je zaradi pojava intimnega partnerstva manj institucionaliziran, manj obremenjen z družbenim kanonom in vrednotami, manj definiram s časom in prostorom, starostjo, poreklom, načinom življenja itd. Odnos zato med dvema človekoma ne deluje na ravni persone – torej zunanje osebnosti in družbene vloge – temveč na ravni psihe ali celo duha (duhovni ravni). Odnos torej danes ni družbena konvencija, temveč psihološki proces, za nekatere pa celo duhovni proces.

Intimno partnerstvo prinaša še en zelo pomemben element – enakovrednost med spolomaenakovrednost med partnerjema. Ženskost in moškost nista več z družbenimi normami obremenjeni lastnosti, temveč zgolj psihološki in duhovni energiji, ki imata svoje specifične značilnosti in vlogo. Ker ju ne definirajo družbene norme, superiornost moškega ali ženske ne more obstajati. Trdnost, odločnost in ekstravertiranost moškosti zato ni vrednotena kot večvredna, prav tako ne nežnost, sočutnost in predanost ženskosti. Energiji sta enakovredni in osredotočamo se na njuno ravnovesje ter na njuno interakcijo, na njuno medsebojno igro ter na psihološke in duhovne sadove, ki jih ta igra prinaša.

Ker sta partnerja enakovredna, sta vključena v življenje, dejavnost in doživljanje drug drugega. Ta sprememba je izredno pomembna tako za moške, ženske, kot za njun medsebojni odnos. Sodobni čas prinaša za ženske obdobje opolnomočenja, ponovnega odkrivanja svoje moči, sposobnosti in božanskosti ter razvijanje svojih potencialov, za moške pa prinaša obdobje sprejemanja in integracije svete ženskosti v svoje psihe, dejavnosti in življenja. To prinaša moškim veliko obogatitev svojega psihičnega, duhovnega in socialnega življenja.

Moški imajo sedaj možnost biti vključeni v ženske misterije in se od njih učiti. Danes je misterij nosečnosti, poroda in materinstva tako stvar ženske, kot njenega partnerja. Vprašanje pa je, če se tako ženska, kot njen partner, tega zavedata?

Moški niso navajeni biti del ženskih misterijev in njihove nerodnosti ali celo napak jim ne smemo zameriti, če s tem ne oskrunijo svetosti teh dogodkov. Ženske imamo dandanes pomembno vlogo iniciirati svoje moške v naše misterije in jih poučiti o njih. Moški imajo dandanes izjemno priložnost biti deležni izjemne modrosti, moči in čudežnosti ženskosti, od katere so bili do sedaj ločeni. Pomembno je, da se tega zavedamo tako ženske kot moški in uspešno plujemo po valovih sodobnih transformacij, ne da bi oskrunili tistega, kar je sveto.

Moški se mora v procesu kreacije življenja veliko novega naučiti in transformirati svoj nagonski odziv v procesu bolj primernega.

oče pri porodu1Zaščiti svojo žensko

Med nosečnostjo se ženska fizično, čustveno in duhovno odpira, saj ustvarja v sebi novo življenje in sprejema vase novo duhovno bitje. Zato je med nosečnostjo izredno občutljiva. Potrebuje vzpodbudno in pozitivno okolje – domovanje in širše okolje bivanja. Potrebuje zdravo, ekološko, polonvredno hrano, ki je narejena in pripravljena z ljubeznijo, okoli sebe potrebuje le pozitivne, vzpodbudne in rahločutne ljudi, pozitivne in navdihujoče situacije. Njene misli morajo biti pozitivno naravnane, njene besede in besede vseh okrog nje ljubeče in pozitivno usmerjene. Moški se mora tega zavedati in skrbeti, da je tako njeno zunanje okolje, kot tudi njen notranji prostor – njene misli in čustva – le pozitiven. Zaščititi jo mora pred strahovi, dvomi, ki bi jih morda sprejela iz okolice (na primer pred strašljivimi porodnimi zgodbami), pred negativnostjo ljudi in dogodkov, pred negativnostjo okolja. Moški je njen varuh, tisti, ki jo spremlja in opazi spremembe, ki se ji dogajajo, še preden jih opazi ona sama in jo zato lahko primerno zaščiti. Če se moški ne zaveda te pomembne vloge, lahko sam prispeva k ustvarjanju negativnega okolja in energij s svojimi strahovi in dvomi – s svojim egoizmom. Seveda tudi rahločuten moški med nosečnostjo in porodom doživlja globoke notranje transformacije, vendar nerahločuten moški ni dovzeten za subtilne spremembe, ki se dogajajo v ženski in jih zato ne upošteva. S tem lahko svoji ženski zelo škoduje ter vpliva na izid poroda, kot tudi na uspešnost povezovanja z otrokom ter materinstva.

oče pri porodu2

Odpri se božanskosti kreacije

Za moške je pot nosečnosti in poroda izjemna priložnost odpreti se božanskosti svoje ženske. Če že prej ni opazil njene božanskosti, njenih neverjetnih moči in sposobnosti, rahločutnega moškega nosečnost in porod vsekakor preobrazita. Videti svojo žensko, kako v sebi neguje in hrani novo življenje, kako pogumno in močno se odpira popolnoma novi vlogi in novim odgovornostim, pa vendarle polna brezpogojne ljubezni, gane moškega. Moški vzorec kreativnosti je ponavadi povezan z racionalnim razmišljanjem – tehtanjem možnosti in sprejemanjem najboljše odločitve. Ustvarjalni proces je za moške pogosto zelo umsko delo. Zato je za moške nosečnost izjemna priložnost doživeti kreativnost drugače – bolj iracionalno, bolj potrpežljivo, čutno. Otrok se razvija v maternici 9 mesecev in ženska med tem časom doživlja mnoge subtilne procese, ki nerahločutnemu moškemu na zunaj niso opazni. Ženski proces kreacije je proces potrpežljivega čakanja, negovanja in brezpogojne ljubezni in pozornosti do novega življenja. Ženska svoje kreacije ne rodi racionalno (z operacijo – carskim rezom, ki je izjemno moški proces), temveč med porajanjem novega življenja, ki ga je ustvarila, doživlja globoko psihično in duhovno transformacijo, ona sama se prerodi, postane druga, drugačna oseba. Izpraznjena je stare sebe in napolnjena z novim. Moški ta proces včasih težko dojame in zato ne more častiti svetosti tega dogodka. Za moške je nosečnost in porod priložnost, da proces kreacije doživijo kot proces brezpogojne ljubezni, negovanja in hranjenja, potrpežljivosti, čutnosti, intimnosti, porod pa kot globoko transformacijo. Moški kreacijo razumejo kot svoje vplivanje na svet, ženske pa kot vpliv kreacije nase. V tem je temeljna razlika in moški se lahko veliko nauči o duhovni transformaciji, z odpiranjem modrosti poroda.

oče pri porodu3Porodna bolečina ni nevarna

Moški zelo težko razumejo, da porodna bolečina ni nevarna in da ženske ne bo poškodovala. Da, porod je naporno delo. Včasih boli, vendar to ni bolečina, ki bi žensko razžalostila, to je krčenje njene maternice, njenega čudežnega organa, ki ji z vsakim valom, vsakim stiskom, prinaša otroka bližje k naročju. Popadki, kot imenujemo porodno valovanje, žensko odpirajo tako fizično kot duhovno. Z vsakim “popadkom” je ženska bolj odprta novi vlogi, ki jo čaka, bolj polna ljubezni, bolj odprta novemu bitju in njegovi energiji, ki prihaja skozi njo. Če moški popadke doživlja kot nekaj groznega in ogrožujočega, svojo žensko s tem prikrajša duhovnemu odpiranju. Če se moškemu ženska med porodom smili, lahko postanejo popadki zares boleči, čeprav jih ženska sama pred tem ne bi opredelila kot bolečino. Prav tako moška negativnost in nezaupanje onemogočijo duhovno odpiranje ženske, porodu odvzamejo duhovno dimenzijo in transformacijo. Za moške je zelo pomembno, da se naučijo na popadke gledati drugače. Da se naučijo na rjovenje in globoko dihanje svoje ženske gledati drugače. Moški, porod je del spolnosti in v veliko pogledih zelo podoben spolnemu odnosu. Vaša ženska doživlja podobne občutke, kot med spolnim odnosom. V njej se sproščajo hormoni ljubezni, vse srečnejša in ljubeča je. Srečna je! Porodna bolečina, porodno delo, trdo delo, ji bo na koncu prineslo le še večje zadoščenje. Ne vzemite ji te izkušnje!

oče pri porodu4Ne počuti se kot “outsider” – čeprav si fizično izvzet iz dogajanja, se duhovno lahko zliješ z njo in otrokom – odločitev za to je le tvoja!

Veliko moških se počuti izvzete iz procesa nosečnosti in poroda. Tako se počutijo zato, ker vidijo le zunanji, fizični del procesa. Ženska v sebi, v svojem telesu nosi otroka, nato ga skozi svoje telo rodi, pri čemer doživlja neopisljivo preobrazbo, nato se ob porodu intimno in nepredstavljivo globoko poveže s svojim otrokom. Zaradi vsega tega se nekateri moški počutijo odrezani od procesa nosečnosti in poroda. Vendar ta proces ni le fizičen in moški lahko doživlja prav tako globoke, intimne in transformativne občutke, kot ženska, odločitev za to pa je le njegova. Moški pa mora zato predvsem spremeniti svoj osnovni nagonski odziv – iz aktivnosti se mora preseliti v pasivnost. Nosečnost in porod mora opazovati, doživljati, sprejemati, se jima odpirati. To je za moškega težko, saj je navajen, da prodira, da je aktiven, da se udejstvuje, da je električen in dejaven. Opazovanje, doživljanje, sprejemanje novih občutkov se mu sprva zdijo proti njegovi naravi. Zato se počuti odrezanega od procesa nosečnosti in poroda. Vendar ima moški v tem procesu priložnost, da pomete s starimi paradigmami okorele moškosti in se odpre dimenziji čaščenja, zamaknjenosti. Lahko si dovoli oboževati svojo žensko in biti hvaležen, da je del tega čudežnega dogodka. Lahko si dovoli, da sprejema, da mu ni treba nič narediti, le ljubiti, brezpogojno ljubiti in spremljati. Tako je lahko tudi zanj nosečnost in porod izjemna, transformativna, orgazmična izkušnja.

oče pri porodu5

Intimnost v odnosu – kaj je to?

Za veliko moških je intimnost z žensko že sama po sebi težavna, saj zahteva soočanje z lastno senco, s samim seboj, soočanje z osebo, ki te izjemno dobro pozna, pa te še vedno izjemno ljubi. Vse to je za veliko moških zelo težko, saj se niso navajeni odpirati drugi osebi, biti ranljivi, sprejemati svojo nežnost. Kljub temu, da ženske izjemno cenimo ranljivo in nežno plat naših moških in jih zaradi tega le še bolj cenimo in spoštujemo, veliko moških te ljubezni in spoštovanja v očeh svoje ženske, kadar so ranljivi, ne vidi. Odnos pa je proces dvosmerne komunikacije in oba partnerja morata biti pripravljena osebnostno in duhovno rasti, da odnos lahko živi in je uspešen. Zato ni dovolj, da se le ženska poglablja vase in se spreminja (ali obratno, kar se tudi lahko zgodi, čeprav ne tako pogosto), moški pa ne. Veliko odnosov zaradi enosmernega toka energije močno trpi in povzroča preobremenjenost enega partnerja. Takšna paradigma – enosmerna komunikacija, enosmerni tok energije in preobremenjenost enega partnerja – je zelo slaba podlaga za skupno kreiranje. Kreiranje je namreč zelo duhoven proces, ki zahteva zavestnost in trud obeh partnerjev. Starševstvo je dandanes mnogo več kot le fizična skrb za otroka in oba starša morata biti zavestno odločena in prisotna pri procesu. Nosečnost je prav zares zadnja priložnost za partnerja, da ugotovita, ali je komunikacija in tok energije med njima zares dvosmeren in ali si oba prizadevata za skupno osebnostno in duhovno rast. V nosečnosti postane ženska izredno občutljiva na neravnovesja v partnerstvu, in tista neravnovesja, ki se ji prej niso zdela tako pomembna in jih je “pometla pod preprogo” postanejo sedaj boleče očitna in zbadajoča. To je del “gnezdenja”, procesa, ko ženska intuitivno ustvarja najbolj optimalne okoliščine za prihod svojega otroka, ko želi za svojega otroka le najboljše. Če ženska ugotovi, da sta si s partnerjem preveč tuja, da njuna komunikacija ni pristna in dvosmerna ali pa celo, da je v odnosu prikrajšana za osnovne potrebe po ljubezni, naklonjenosti, spoštovanju, varnosti in zaščite, ter ji to povzroča trpljenje, je odnos vsekakor bolje končati, kot pa vztrajati v njem. Ženska naj v tem primeru nima slabe vesti zaradi otroka, saj je zanj bolje, da so njene osnovne potrebe potešene. Če ženska v odnosu trpi, ker so njene osnovne potrebe prezrte in je celo ponižana, to za otroka v nobenem primeru ne more biti dobro, kajti otrok ne potrebuje neuravnovešenega odnosa med staršema, potrebuje trdno, zdravo in ljubezni polno družinsko jedro, četudi to jedro predstavlja le njegova mama.

oče pri porodu6Nežen, spokojen, ljubeč in spontan porod vsekakor predstavlja vrata v Novo dobo, zlato dobo raja na Zemlji. Vendar ne smemo pozabiti na odnose, na temeljno preobrazbo medčloveških odnosov, ki jih nežen porod prinaša. 

Nosečnost, porod in starševstvo je izjemna priložnost za globoko transformacijo ženske, moškega in njunega intimnega odnosa. Pomembno je, da se tega zavemo in upoštevamo.

 

 

oče pri porodu7Naj bo vsak otrok rojen v ljubeč odnos, trdno duhovno povezavo med moškim in žensko, njegovimi starši!

 

 

 

 

Ana Drevenšek

Rdeči šotor je duhovna skupnost žensk, ki iščejo duhovni izraz skozi ženskost svojega zemeljskega telesa. Podeli ta članek z žensko, za katero čutiš, da ji bo pomagal do odkritja svoje notranje ženske moči ter jo odprl modrosti Rdečega šotora.

fotografije: © Jackie Dives, www.jackiedivesbirthdoula.com

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s